четвер, 4 травня 2017 р.

Впровадження інтернет-технологій на уроках англійської мови у сільській школі

Впровадження інтернет-технологій на уроках англійської мови у сільській школі 

Вчитель англійської мови загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Чемерпіль 
Боровіцька Марія Василівна 

       ХХІ століття – час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, в якому якість людського потенціалу, рівень освіченості й культури всього населення набувають вирішального значення. Комп‘ютери стрімко увійшли в різноманітні сфери повсякденної діяльності суспільства, тому широке запровадження комп‘ютерної техніки у процесі навчання є важливим завданням педагогів. На сучасному етапі розвитку системи освіти України «пріоритетом є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві» (Національна доктрина розвитку освіти. Розділ ІХ «Інформаційні технології в освіті»). 
   Мета роботи полягає у визначенні педагогічних умов ефективного впровадження комп‘ютерних технологій на уроках англійської мови. 
      Модернізація вмісту освіти в нашій державі не в останню чергу пов'язана з інноваційними процесами в організації вивчення іноземних мов. 
   Пріоритетним напрямом розвитку сучасної школи стала гуманістична спрямованість навчання, при якому провідне місце займає особовий потенціал. Він передбачає облік потреб і інтересів учня, реалізацію диференційованого підходу до вчення. 
     Останніми роками все частіше піднімається питання про вживання нових інформаційних технологій в школі. Це не лише нові технічні засоби, але і нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання. Основною метою вивчення іноземної мови є формування і розвиток комунікативної культури школярів, навчання практичному опануванню іноземної мови. 
    Форми роботи з комп'ютерними навчальними програмами на уроках іноземної мови включають: вивчення лексики; відпрацювання вимови; вивчення діалогічної і монологічної мови; вивчення писемності; відпрацювання граматичних явищ. 
         Можливості використання Інтернет - ресурсів величезні. Глобальна мережа Інтернет створює умови для здобуття будь-якою необхідною учням і вчителям інформації, що знаходиться в будь-якій точці земної кулі: країнознавчий матеріал, новини з життя молоді, статті з газет і журналів та інше. 
              На уроках англійської мови за допомогою Інтернету можна вирішувати цілий ряд дидактичних завдань: формувати навики і уміння читання, використовуючи матеріали глобальної мережі; удосконалювати уміння письмової мови школярів; поповнювати словарний запас учнів; формувати у школярів мотивацію до вивчення англійської мови. 
              Крім того, робота направлена на вивчення можливостей Інтернет - технологій для розширення кругозору школярів, налагоджувати і підтримувати ділові зв'язки і контакти зі своїми однолітками в англомовних країнах. 
              Учні можуть брати участь в тестуванні, у вікторинах, конкурсах, олімпіадах, що проводяться по мережі Інтернет, переписуватися з однолітками з інших країн, брати участь в чатах, відеоконференціях та інше. 
                Однією з основних вимог, що пред'являються до вивчення іноземних мов з використанням Інтернет - ресурсів, є створення взаємодії на уроці, що прийнято називати в методиці інтерактивністю. Інтерактивність - це "об'єднання, координація і взаємодоповнення зусиль комунікативної мети і результату мовними засобами". Навчаючи справжній мові, Інтернет допомагає у формуванні умінь і навиків розмовної мови, а також у вивченні лексиці і граматиці, забезпечуючи справжню зацікавленість і, отже, ефективність. Інтерактивність не просто створює реальні ситуації з життя, але і змушує учнів адекватно реагувати на них за допомогою іноземної мови.
                Значна увага концентрується на використанні інтернет-технологій учнями, але наскільки інтернет допомагає вчителям неможливо переоцінити. Вчителю застосування інтернет-технологій дозволяє економити час і максимально ефективно вирішувати повсякденні справи і обов’язки як фахівця: готуватися до уроків (складати конспекти, добирати дидактичні матеріали тощо), батьківських зборів, виховних годин, різноманітних виступів на педрадах, засіданнях МО, семінарах тощо; оформлювати документацію; в оперативному режимі відслідковувати результати навчальної діяльності учнів; налагоджувати спілкування з батьками своїх учнів; обмінюватися з колегами досвідом роботи, власними методичними надбаннями, обговорювати з ними актуальні питання навчання і виховання школярів, швидко отримувати й систематизувати потрібну інформацію. Таким чином, упровадження інтернет-технологій полегшує роботу вчителя, а навчання дітей робить більш цікавим і ефективним. 
               Використання комп’ютерів розширює можливості учителя під час підбору матеріалу до уроку і форм навчальної роботи, робить уроки яскравими та цікавими, інформаційно та емоційно насиченими. При роботі з навчальними програмами, можна побачити переваги цих програм, а саме: 
 • діалог з програмою має характер навчальної гри, що у більшої частини учнів підвищує мотивацію до навчальної діяльності; 
• збільшення кількості тренувальних завдань за одиницю часу; 
• скорочення часу для відпрацювання необхідних технічних навичок в учнів; 
• полегшення визначення рівневої диференціації навчання; 
• учень стає суб’єктом навчання, бо програма потребує від нього активного керування; 
• виникає можливість моделювання процесів; • з’являється можливість забезпечити урок матеріалами з віддалених джерел, користуючись засобами телекомунікацій. 
             Можна виділити деякі педагогічні завдання нових інформаційних технологій навчання: 
• Інтенсифікація всіх рівнів навчально-виховного процесу, підвищення його ефективності та якості. 
• Розвиток творчого потенціалу учня, його здібностей до комунікативних дій. 
• Розвиток умінь експериментально-дослідницької та пізнавальної діяльності. 
• Формування інформаційної культури учня. 
             Основні напрямки використання Інтернет-технологій: 
• дистанційна освіта; 
• інтерактивне спілкування; 
• використання мережевих методичних ресурсів; 
• співробітництво. 
          Всі напрямки використання Інтернет-технологій мають і переваги і недоліки. Дистанційна освіта має таке застосування при викладанні іноземної мови: 
• Робота з обдарованими дітьми. 
• Випереджуюче навчання. 
• Підготовка до ЗНО. 
• Тестування. 
            Застосування при викладанні англійської мови інтерактивного спілкування: 
• Робота з обдарованими дітьми. 
• Робота з дітьми, які обмежені в пересуванні. 
• мультимедійних засобів (комп’ютер, проектор, інтерактивна дошка). 
              Тож, застосування на уроках інтернет-технологій - це досить ефективний та доцільний засіб у навчанні учнів англійської мови, спрямований на розвиток комунікативних здібностей учнів. Крім цього використання комп'ютерних технологій в викладанні англійської мови дозволяє відійти від традиційних форм навчання й підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів, оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил, а також подолати монотонність заняття при формуванні мовленнєвої та комунікативної компетенції учнів при навчанні англійській мові. 
 Список використаних джерел 
 1. Закон України Про Національну програму інформатизації // Відомості Верховної Ради України. – 1998. – № 27/28.
2. Балагура, О. Культурний рівень педагога в умовах інформатизації суспільства / О. Балагура // Освіта і управління. – 2010. – № 2/3. – С. 153-156. – Бібліогр.: 10 назв.
3. Биков, В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія / В. Ю. Биков. – К. : Атіка, 2009. – 684 с.

Немає коментарів :

Дописати коментар