неділя, 20 листопада 2016 р.

Рекомендації щодо складання плану роботи школи

Рекомендації щодо плану роботи школи
Єдиним документом у плануванні роботи школи є річний план. Він складається за участю педагогічного колективу, громадських організацій, відображає найголовніші питання діяльності школи, в обов’язковому порядку обговорюється педагогічною радою. Річний план має ґрунтуватися на глибокому аналізі діяльності педагогічного й учнівського колективів і орієнтувати їх на досягнення визначеного кінцевого результату в навчально – виховному процесі.
Розділи річного плану доцільно привести у відповідність до структури Закону України «Про загальну середню освіту».
(Презентація PowerPoint)
Ú Вступ  (законодавча база, якою керується школа)
Ú Блок І. Характеристика навчального закладу (проблема над якою працює школа, мета діяльності, в школі функціонують, якісний склад педагогічного колективу, кількісний склад учнів, характеристика їх контингенту, окремі категорії учнів, випускники школи та їх трудовлаштування, перемоги, правопорушення, відомості про приміщення та матеріальну базу, бібліотечний фонд,  робота гуртків, досягнення учнів за минулий навчальний рік)
Ú Блок  ІІ. Діяльність загальноосвітнього навчального закладу
Модуль 1. Педагогічний аналіз за 2010/2011 навчальний  рік (Річний план має ґрунтуватися на глибокому аналізі діяльності педагогічного й учнівського колективів і орієнтувати їх на досягнення визначеного кінцевого результату в навчально – виховному процесі).
Модуль 2. Пріоритетні цілі і завдання, щодо забезпечення права на освіту, на 2016 – 2017 навчальний рік (Пріоритетними напрямками  на наступний рік,  Основні завдання діяльності навчального закладу на 2016 – 2017 навчальний рік, основні напрямки виховної роботи).
Ú Блок  ІІІ.  Організація навчально-виховного процесу
Ú Блок ІУ. Учасники навчально-виховного процесу
Модуль 1. Учасники навчального процесу
Модуль 2. Учасники виховного процесу
Модуль 3. Охорона та зміцнення здоров’я учнів
Ú Блок У. Державний стандарт загальної середньої освіти
Модуль 1.Норми і положення Державного стандарту загальної середньої освіти.
Модуль 2. Навчально-методичне забезпечення реалізації Державного стандарту
Ú Блок  УІ. Управління системою школи
Модуль 1.  Контроль за станом викладання навчальних предметів та якістю навчальних досягнень учнів
Модуль 2. Контроль за станом виховної роботи
Модуль 3. Контроль за станом охорони праці
Модуль 4. Моніторинг якості загальної середньої освіти  
Ú Блок  УІІ. Науково–методичне забезпечення системи загальної середньої освіти
Ú Блок  УІІІ. Фінансово-господарська діяльність. Матеріально-технічна база
Ú Блок  ІХ. Розвиток партнерських зв’язків
            Кіровоградський ІППО ім.. В.О.Сухомлинського рекомендує такі етапи підготовки 
та написання проекту річного плану роботи.
Перший етап
            У березневі канікули відбувається нарада при директорі, на яку
запрошуються: заступник директора, голова профкому, голова ради школи,
педагог-організатор, медична сестра, психолог школи, бібліотекар, учителі трудового 
навчання, учителі фізичного виховання, учителі географії, історії, права, 
керівники шкільних методичних об'єднань, керівники творчих (динамічних) груп. 
На цій нараді кожному учаснику дається завдання в місячний термін подати свої
 рекомендації довідповідних розділів плану роботи школи (указується точний розділ,
підрозділ).
             Свої рекомендації вони здають членам оргкомітету зі складання плану 
(заступник, голова профкому, педагог-організатор,психолог).
Другий етап
У школі протягом квітня проводиться «Банк ідей» (що я пропоную
запровадити чи зробити в новому навчальному році).
№ з/п
Прізвище, ініціали
Що пропоную
 
 
 
 
 
Третій етап
            У травні (після 9-го числа) збирається на засідання оргкомітет і, маючи на руках
 матеріали учасників наради при директорі та «Банк ідей», аналізують кожний розділ 
майбутнього річного плану роботи та розподіляють, хто з адміністрації школи 
(директор, заступники,педагог-організатор, психолог) відповідатиме за підготовку 
конкретного розділу чи підрозділу річного плану роботи.
 
Четвертий етап
На нараді при директорі (середина травня), на яку запрошуються все ті ж
учасники, які були на першому етапі, доводиться проект плану (повідомляє
голова оргкомітету). Прийнятий цією нарадою план віддається до друку й у
кінці травня дається для ознайомлення з ним педагогічному колективу
школи.
П'ятий етап
Затверджується план на стартовій педраді в серпні поточного року.
Шостий етап
Складається цифрограма річного плану роботи та здійснюється за ним
тижневе планування.
            У примітці, крім слова виконано вказується № документа, № протокола дата виконання.
             План аналізується щотижня, вносяться корективи, робляться відмітки про виконання.
 
Перспективне прогнозування розвитку
матеріально-технічної бази, кадрового
забезпечення та навчально-виховного
процесу загальноосвітнього навчального закладу.

Найбільш оптимальним строком для перспективного прогнозування вважається 5 років, оскільки цей термін передбачений окремими нормативними документами, зокрема "Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України".
Перспективне прогнозування не може бути єдиною за формою і змістом для всіх шкіл. У ньому повинні враховуватись місцеві умови і особливості кожної школи. В перспективному прогнозуванні можуть бути такі розділи: вступ, розвиток матеріально-технічної бази, зміни в сітці класів та контингентів учнів, забезпечення школи педагогічними кадрами, графік атестації, графік курсової перепідготовки, вивчення системи роботи вчителів, вивчення стану викладання основ наук, вивчення окремих напрямків виховної роботи.
Визначаються три стратегії розвитку закладу:
1.Стратегія локальних змін
2. Стратегія модульних змін
3.Стратегія системних змін

Перспективні завдання можуть бути визначені також в галузі методичної роботи, науково-педагогічних проблем, наукової організації праці вчителя, вивчення, узагальнення і впровадження в практику передового педагогічного досвіду, результатів наукових досліджень, проведення конференцій та педагогічних читань.

Немає коментарів :

Дописати коментар