четвер, 4 травня 2017 р.

ВПРОВАДЖЕННЯ СУЧАСНИХ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ ПРИ ВИКЛАДАННІ ПРЕДМЕТІВ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Заянчуковська Оксана Сергіївна
вчитель початкових класів
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Чемерпіль
Гайворонського району Кіровоградської області

Анотація. Упровадження у навчальний процесс електронних освітніх ресурсів дозволить на належному методичному рівні забезпечити навчальний процес і підвищити ефективність навчання.

«Людина ХХІ століття, яка не буде вміти користуватись електронно-обчислювальною технікою, буде подібною до людини ХХ століття, яка не вміла ні читати, ні писати».
                                        академік В. Глушкова

Бурхливий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій протягом останніх років наклав певний відбиток на розвиток особистості сучасної дитини.
Нове покоління не мислить себе без різних технічних засобів. Змалечку діти вільно опановують смартфони, планшети, «нишпорять» в Інтернет – просторі. Тому нині у школу прийшли нові діти. Діти цього покоління хочуть самі обирати, чим їм займатися, потребують поваги до власної думки, живуть в інформаційному середовищі. Відповідно до цього вчитель повинен по – новому вибудовувати алгоритм своїх дій. Пріоритетним стає діяльнісний та індивідуальний підходи до дитини. Це вже освітній процес, де в центрі уваги перебуває учень. Значне місце в ньому належить сучасним електронним освітнім ресурсам, упровадження яких у навчально -  виховний процес шкіл є вимогою часу. Без використання ЕОР неможливо забезпечити рівний доступ до якісної освіти для всіх учнів. Вчителі без відповідних знань у сфері застосування інформаційно – комунікативних технологій не можуть бути конкурентноспроможними.
    На мою думку, завдання вчителя - забезпечити реалізацію вимог Державного стандарту початкової загальної освіти, всебічний розвиток молодших учнів та повноцінне оволодіння ними всіма компонентами діяльності. Інформаційно-комунікаційні технології виступають як засіб для досягнення цих цілей. Тільки вчитель, який добре володіє методикою використання ІКТ в навчальному процесі, бачить їх місце в системі засобів навчання, знає особливості використання на уроках різних типів і на різних етапах, розуміє переваги застосування ІКТ для реалізації цілей навчання і виховання, зможе не тільки добитися позитивних результатів в навчанні молодших школярів, але й підготувати їх до сучасного інформаційного суспільства. Отже, нові освітні стандарти диктують нові правила , тому ти або приймаєш їх і підвищуєш свій фаховий рівень, або сходиш із дистанції.
Застосовуючи сучасні електронні освітні ресурси на різних уроках, я як вчитель, можу використовувати свої професійні знання на значно вищому рівні. Завдяки комп'ютеру, навчальне середовище, де панує традиційний друкований підручник, можна доповнити відео, звуком та анімацією, що мають сильний емоційний вплив. Це значно підвищить якість навчання, кожен вчитель та його учні отримують велике задоволення від процесу пізнання.
          Завданнями впровадження інформаційних технологій у початковій школі вважаю:
         Забезпечують якість засвоєння знань
         розвиток нахилів і здібностей дітей;
         задоволення їхніх запитів і потреб;
         розкриття творчого потенціалу учнів;
         закладення основ сучасної інформаційної культури молодших школярів;
         підготовку дитини до вивчення основного курсу інформатики;
         використання комп'ютеру як засобу навчальної діяльності;
         урізноманітнюють навчальний процес;
         розвивають інтерес до навчання.
До кожного уроку я добираю такі завдання, які б були спрямовані на розвиток у дітей мислення - логічного та абстрактного, пам'яті, уваги, мовлення, фантазії, просторової уваги.
На своїх уроках ІКТ я використовую на будь - якому етапі уроку:
-                   під час перевірки домашнього завдання;
-                   актуалізації знань;
-                   вивчення нового матеріалу;
-                   закріплення, повторення вивченого;
-                   контролю;
-                   оцінювання.
Широке застосування інформаційно-комунікаційних технологій сприяє реалізації  особистісно - зорієнтованого підходу до учнів, поетапному засвоєнню знань, умінь, навичок.
Електронний освітній ресурс є своєрідним освітнім середовищем. Окрім текстової інформації він має велику кількість мультимедійного  матеріалу. дозволяє працювати з віддаленими ресурсами і швидко переходити до різноманітних частин у межах електронного видання. Основними перевагами ЕОР є можливість автономної роботи, наочність матеріалу,яка вища , ніж у друкованих виданнях. Ресурс легко змінювати і доповнювати новими матеріалами ( особливо це стосується ресурсів, оптимізованих для роботи у мережі Інтернет).

Список використаних джерел
1. Застосування ІКТ у навчанні.  // Початкова освіта . — 2015 — № 5(749).
2. Пономаренко Л.В. Використання інформаційних технологій у практиці роботи початкової школи. –Х. : Вид. група «Основа», 2010
 3. Химинець В., Кірик М. Інновації в початковій школі. Т. 2010. с.283-305.
4. Як упровадити використання ІКТ у сучасній школі? // Початкова освіта.

  - 2015- №5 (749).- с.6.

Немає коментарів :

Дописати коментар